Respekt

Vi skulle göra ett kolage med ett svart och ett vitt papper.
Jag gjorde en katt för jag har respekt för djur. Det blev inte helt som jag hade tänkt mig, men jag är rätt nöjd ändå. Hade velat att bitarna som kroppen är uppbyggd med skulle passat lite bättre än vad de gör. Tanken bakom bilden var nog mest att min egen katt, Batman, betyder mycket för mig och därför valde jag en katt.
Det är många som tror att djur bara är leksaker, vissa skaffar en katt som de har under sommaren, ja som ett litet sällskpsdjur. Men när de åker hem så har det glömt bort katten och åker tillbaka till stan eller vart de nu bor utan den. Det är ju helt sjukt. Skaffa en katt för att du verkligen vill ha den hela dens och ditt liv, inte bara som en sommar katt för att du vill ha lite sällskap.


Kommentarer
Postat av: Sara - Häst&Ponny ryttare och hoppyfotograf

Hahahha aa xd

2011-09-07 @ 18:48:01
URL: http://hoppsmurfen.blogg.se/
Postat av: Maria

Annorlunda och snygg lösning att du använde flera olika bitar till kroppen i stället för en enda.

Intressant reflekterande kring respekt och bild.

/Maria

2011-09-15 @ 10:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0