11/11-11....

Tänkte berätta om min knäppa men roliga dag.
Vaknade vid 5:30, gick upp och fixade mig inför skolan. Käkade en halv macka.
Vid 6:20 gick jag ner till bussen och åkte till Ytterby och tog tåget till Göteborg.
När jag kom dit så gick jag till nordstan och köpte mig en chai latte! Älskar det.
Hon som gjode iordning latten började prata med mig:

Hon: Skall du till skolan nu eller?
Jag: Jajjamen, som vanligt.
Hon: Vad kul. Skall du gå och äta tårta efter det då?
Jag: Tårta?
Hon: Ja, det skall vara en 600 meter lång tårta på Kungs gatan
Jag: Jasså, det får jag kolla upp då
Hon: Gör det! Ha en bra dag!
Jag: Detsamma! hejdå :)

Jag gick vidare till skolan, satte mig och spelade lite "JB Bounce" och var inne på datorn.
Vi började vid kvart över åtta och hade då MPR. MPR = Medieproduktion. Vi delade upp A och B klassen så A klassen hade foto första timman och B hade "annons teori". Jag går ju i B klassen så jag började med teorin. Vi pratade lite om vad en bra annons är, hur man skall göra en bra annons och vad man skall ha med i en annons av tex. foto, text och färg.

Andra timman hade vi foto. Jag och Lizel var ute i stan och fotade olika ytor. Alltså, olika väggar, dörrar, golv. Inga föremål. Vi fotade ganska mycket faktiskt :)

Efter det så bloggade vi lite och sen var det lunch. Fick biffstroganoff med ris.
Sen såg vi ett bord utanför fönstret och då kom jag på att det skulle vara en tårta där ;)
När vi var klara gick vi till domkyrkan och gick på bröllop, letade efter Maddes kompis och hade allmänt kul.
Vi gick tillbaka till skolan för att få närvaro och sen tillbaka till domkyrkan, jag och Lizel kollade på en trollkarl dom var helt galen..yepp, sen träffade vi Madde igen och gick hela "tårtgatan" ;)
Kommer film på det snart ;)

Efter detta åkte jag hem och vidare till KRS. Vi skule hoppa och jag fick Dominique.
Det gick bra förutom att jag ramlade av...men det är sånt som händer ;)

Ulle tyckte att min beslutsamhet var mycket bra. Och lilla tjejen var duktig!
På kvällen efter det så kollade jag idol och kollade lite på datorn, sen sov jag ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0