Hästar hela dagen!

Tjenare!
Idag har jag varit bland hästar HELA dagen ;)
Vaknade vid 7:20, käkade frukost och fixade mig innan vi skulle ta moppen till KRS.
Vi åkte vid 8:20 åkte vi till stallet och var framme 8:50 ungefär. När vi kom dit så hjälpte vi till att bygga upp banan, det mesta var iof redan uppe men vi hjälpte till lita iaf. Sara och Emma var där när vi kom. Det var upprop för de som skulle tävla och de flesta var där. De tävlande gick banan, Anna kom, trodde inte hon skulle det, så jag blev glad :)
Efter de hade gått banan så gick vi upp till stallet och jag hjälpte Sara att fixa Nelsons svans :D Sen gick vi och tittade på första klassens uppvärming. Sarah och Lutfina var med där. Fick två bilder på dom. Sen fotade jag lite olika ekipage och kollade på lite olika som hoppade. Kollade på Sarah, Lovisa, Cicci, Emma och Sara:)

Först ut var Sarah och Lutfina, de red en clear raound och fick en fin rosett. Bra jobbat!
Sen var det Cicci, hon hoppade Diggidoo och det var stilhoppning. Det gick bra för henne, de blev fel fria :)
Efter det var det Emma, hon hoppade Dominique, de gick fel fria och det såg bra ut!
Lovisa stod på tur, hoppade Quinto, det såg bra ut för dom också! Fel fria och hon var lite miss nöjd.
Sara var sist ut av dom jag såg, hon hoppade Nelson och de såg super bra ut! Hon var nöjd iaf :)

Efter alla hade hoppat så var det pris utdelning.
Alla som red felfritt i klass ett fick en rosett.

Ridskolehästar:
I klass 2 så vann Lovisa och Quinto, Selina och Pajaz kom 2:a och Sara och Nelson 3:a :D
I Klass tre vann Annelie och Lester :D

Privathästar:
I andra klass vann Lisa och Lucky Lady :D
I tredje klass vann Nellie och Snowie :D

När vi var klara på KRS så gick jag, Lovisa och Sara hem till Saras pappa och åkte vidare till hennes medryttarhäst Milano. HAH, när vi kom fram så insåg jag att jag träffat honom massvis med gånger XD
Han står i trankärr och vi har tränat orientering där en del ;)
Tillbaka till Milano, när vi kom fram så tog vi in honom och Lorenzo. Vi borstade och mockade, sen tränsade Sara och vi gick ut på en liten promenad. Hon red barbacka ;)
Vi gick till en stig och byggde två mini hinder och där var vi ett tag. Vi pratade om lite saker som jag inte tänker dra upp här. Men det var bra att vi pratade om det! Jag satte upp på Milano och satt där ett tag ;)
Hade ingen väst..så ville inte göra så speciellt mycket...
Vi gick till en äng också så han skulle få springa av sig lite, då passade jag på att ta lite bilder :)
(Kommer i nästa inlägg)
När vi var klara gick vi tillbaka till stallet och sendan blev vi hämtade, jag och Lovisa tog moppen hem och vi käkade, kollade på Så mycket bättre och nu chattar jag med Sara, spelar Sims och fixar bilder ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0