A child called it - Reflektion

Jag har läst en bok på engelska som heter "A child called it".
Vi fick i uppgift på esteten att göra en bild utifrån ett citat.



Jag tog ett foto på en nalle för att jag tyckte det var en passande som modell.
Pojken i boken känner sig smutsig och tillslut så hatade han sig själv väldigt mycket.
Hans mamma slår, bränner och svälter honom, med andra ord.. Hon hatar honom.

Vi skulle välja tre citat ifrån boken och sen göra en bild som passade till ett av dem.
Mitt citat var "You cry, you die". Jag tänkte att, om pojken i boken skulle gråta så kanske han ville ha någon att gråta emot. Te.x en nalle. Nallen är även sliten och gammal. Pojken känner sig kanske inte sliten men han känner sig smutsig.

Jag valde att fota för att jag inte är så bra på att rita/måla. Tyckte det var lättast såhär och jag blev hyfsat nöjd :3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0