Poland 2011- Dag 1..och 2...

15/5-11
Vi åkte 14:00 från Kärna...MOT POLEN!
Vi åkte ner till Båstad och bytte chuförer. Vi åkte vidare till en rasta och gick på toa, vissa köpte lite snacks och sedan åkte vi vidare ner mot skåne och öresundsbron. Vi åkte igenom danmark och sedan en färja över till Tysklad. Vi käkade mat och när vi var i Tyskland åkte vi ner mot Polen. Kollade på Jalla Jalla och sedan sov vi...
Jag och Emelie vaknade vid 04:00 och märkde att vi stod stilla..
Vi gick fram och frågade Kjäll vart vi var och han sa att vi var på gränsen till Polen. Vi somnade om och vaknade en timma senare..Då var vi i Polen..

16/5-11
När vi väl var framme på vårat hotell så käkade vi frukost och sen skulle vi inte få våra nyklar försen klockan ett...
Alla trodde vi skulle komma fram då..Men vi kom fram vid tio :)
När vi hade ätit så åkte vi till Schindlers List...(minns inte vad den heter..) Men det är iallafall Oskar Schindlers fabrik där han räddade några några hundra judar från att dö...
Vi fick inte komma in först... Det var tydligen inte visning försen klockan ett..
Vi gick tillbaka och pratade med busschuförerna.. De skulle parkera bussen klockan ett.. Så de hade ingen möjlighet att köra oss... Men vi kom på att...Om vi hoppade av vid tolv så kunde vi gå hem.. Så Anna-Fina sprang in och fixade biljetter :)

Vi åkte och kollade på ett getto som låg i närheten och en synagoga..Sedan tillbaka till fabriken och där satt vi i typ en timma...Sedan blev klockan ett och vi gick in..
Det var inte riktigt som jag hade tänkt..
Jag trodde det skulle vara mer av fabriken..Inte så mycket om vad som hände under kriget..
När vi var klara på fabriken så skulle vi gå till gamla stan..Men vi åkte en slags taxi istället :D
Det var ganska awesome..
När vi kom till gammla stan så fick vi lite fritid..Jag, Emelie, Klara och Rebecka gick till gallerian..Där käkade jag och Emelie på donken, Rebecka och Klara gick vidare..
Efter det kollade vi runt lite och hittade lite roliga affärer att kika i :)
Sedan skulle vi gå hem..Men gick helt vilse...Frågade tre personer om hjälp..fattade inte så mycket av de två första men den sista visste :D
Så vi kom rätt tillslut :)

När vi kom till hotellet så ringde vi Klara och frågade vilket rum och våning vi bodde i/på..Vi gick dit och vilade medans Klara, Rebecka och några andra gick ut, jag och Emelie stannade och vilade våra fötter innan vi skulle äta middag :)
Vi käkade runt sex...Maten var helt okej!
Sen gick vi upp och fixade oss för att gå och lägga oss, spelade lite kort och lyssnade på musik! :)