Dag 21 – Ett annat ögonblick

Ett ögonblick till..
När mina katter föddes.
Vaknade 02:30 av att Missty var ovanligt kelig. Hon brukar inte vara det så blev förvånad.
Jag gick ner med henne från min säng och tog med henne till toan, för det var helt blött i min säng.
Så väckte jag mamma och pappa och frågade vad det var med henne, då sa pappa att hon skulle föda sina ungar.
02:50 föddes Batman. Åh, lilla katten<3
03:30 föddes Sotis.
04:05 föddes Baltasar.
04:30 föddes Laura.
och sen en timma senare föddeas lilla Pelle!
Han var så liten och Missty ville inte riktigt ta hand om honom i början. Men jag lyfte honom till Missty så hon skulle se honom och då borjade hon tvätta honom. Min syster och hennes kompis var också med..

Minns att vi tog våra täcken och kuddar och var med Missty hela natten och på morgonen vid åtta skulle vi gå och lägga oss...fast det gjorde vi typ inte. Vi gick bara in på rummet..
Då plötsligt hoppar Missty ur korgen och lämnar sina ungar för att hämta tillbaka oss!
Vi var ju hennes ungar tyckte hon :)
Vi gick tillbaka med henne och skulle prova att gå iväg igen, men då gjorde hon samma sak. Hoppade ur korgen och jamade. Då gick bara jag tillbaka med henne, så var hon lugn igen :)

Det var ett riktigt äventyr!<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0