Fina minnen

Kom bara att tänka på några saker nu.
Jag har gått på samma skola i 10 år. Nu kommer jag till en helt okänd skola. Kommer inte känna någon. Eller jo. Jag vet en tjej som skall börja på samma skola och antagligen samma klass. Men tänk bort det.
Jag har haft så många minnen med min gamla skola och klasskompisar.
Jag har varit i Jokkmokk, Tanum, London, Polen. Med mina klasskompisar. Minnen som jag kommer minnas. Minns Jokkmokk resan. Vi jobbade om samer och deras kultur. Vi hade våran rektor som mentor och vi gick i tren-fyran. Minns inte riktigt. Men iallafall. Vi frågade våran mentor om vi fick åka till Jokkmokk och träffa riktiga samer osv. Vi fick. HAHA. Vi trodde inte det, sa det mest för en rolig grej. Våra föräldrar gick på möte och bestämmde att vi fick åka. Vi tjänade pengar genom att sälja droppar som stödjer UNICEF och hade loppis. VI åkte och jag minns hela resan. Orkar dock inte skriva allt nu c:
Kan skriva att några badade... Det var is på en sjö, men dom som badade var modiga. c:

Vi åkte till Tanum och tältade. Vi tittade på hällristningar och det var regningt.
Vi var på något havs museéum och kollade på fiskar och sånt.

Kommer minnas London och Polen också. Fina resor, fina minnen.

Tänk vad tiden går fort egentligen.
Den 22/8 börjar jag på en ny skola. Hoppas att det blir lika fina minnen därifrån som från Friskolan i Kärna.


Jag och Sofia på skolavslutningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0